Wakacje

Wycieczka klasy 8

Opublikowano: środa, 08 maj 2024 Drukuj E-mail

Uczniowie klasy ósmej, w piątek po napisaniu egzaminów kończących szkołę, wraz ze swoimi młodszymi kolegami z klasy siódmej oraz Panią Dyrektor i księdzem Grzegorzem wybrali się na wycieczkę szkolną.

Skoro świt około 05:30 rano wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy w drogę. Pierwszym punktem naszej wycieczki była Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach, gdzie dowiedzieliśmy się, jak wydobywało się ten cenny dla nas kruszec, mieliśmy również okazję poczuć się jak górnicy i zjechać pod ziemię, aby przejść ok 1740 metrów korytarzami owej kopali, a ich część, bo ok. 270 metrów przepłynąć łodziami.

Kolejnym punktem naszego wyjazdu była Jasna Góra - gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, którą ksiądz Grzegorz odprawił w naszej intencji. Ilość osób w kaplicy Matki Bożej Częstochowskiej oraz słowa przewodnika, który nas oprowadzał - pokazało nam - jak bardzo jest to ważne miejsce dla naszego narodu - zarówno historycznie, jak również w teraźniejszości. Wycieczka na szczyt wieży, zobaczenie skarbca oraz poznanie historii obrazu Matki Bożej Częstochowskiej - to było coś, co nas urzekło tego dnia.

Nie zabrakło również czasu na wspólną zabawę, bo aż dwie godziny spędziliśmy w Parku Trampolin - Stacja Grawitacja. Skakanie na trampolinach było powodem uśmiechu na naszych twarzach. Wśród nas nie zabrakło śmiałków, którzy wspinali się na ściance wspinaczkowej lub wysoko ponad naszymi głowami spacerowali w parku linowym.

Na koniec dnia, jeszcze przed wyjazdem z Częstochowy - powróciliśmy na Jasną Górę, by stanąć przed samym obrazem i spojrzeć w oczy naszej MAMIE - Maryi i powiedzieć jej o tym wszystkim, co jest w naszych sercach i wspólnie w tej Duchowej Stolicy Polski odśpiewać o 21:00 Apel Jasnogórski. Teraz już - pomimo tego, że bardzo zmęczeni, możemy z radością wracać do naszych domów - gdzie bezpiecznie dojechaliśmy ok godziny 24:00.

GALERIA (klik)

Click!

Gmina Dębno DCK Dębno BiP Kuratorium Oświaty OKE

@@

Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej: Polityka prywatności.

AkceptujÄ™ cookies z tej strony.