Informatyka kl.8

Nadrzędna kategoria: ROOT Utworzono: wtorek, 31 marzec 2020 Opublikowano: wtorek, 31 marzec 2020

24.06.

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.

W ramach dzisiejszej lekcji przypomnij sobie, czego nauczyłeś się w tym roku szkolnym.

W czasie wakacji zostawmy komputery, laptopy, smartfony, Internet. Spędzajmy jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu stosując się do zasad bezpieczeństwa.


03.06.

Temat: Systemy zarządzania treścią.

Zapoznaj się z informacjami w podręczniku str. 198 - 205 na temat Tworzenia i administrowania blogów.

NIE TRZEBA NIC PRZESYŁAĆ Z LEKCJI, TYLKO ZALEGŁOŚCI.


27.05.

Temat: Oprogramowanie antywirusowe. Zasady postępowania w przypadku awarii systemu komputerowego oraz narzędzia diagnostyczne w systemach operacyjnych.

Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w poniższych linkach:

https://epodreczniki.pl/a/narzedzia-diagnostyczne-w-systemach-operacyjnych/D9mg7uAYb

https://epodreczniki.pl/a/zasady-postepowania-w-przypadku-awarii-systemu-komputerowego/D12wz61uI

https://epodreczniki.pl/a/oprogramowanie-antywirusowe/DRdzXMInj


20.05.
Temat: Realizacja algorytmu Euklidesa w wersji z dzieleniem.

Proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika s.19-20, a także obejrzeć film instruktażowy dla algorytmu Euklidesa
https://www.youtube.com/watch?v=_wiUbsvGS34

ZADANIE DLA CHĘTNYCH
Wykonaj podobny skrypt i prześlij do swojego nauczyciela do 26 maja 2020


13.05.

Temat: Realizujemy algorytm Euklidesa w wersji z odejmowaniem.

Proszę zapoznać się z informacjami czym jest algorytm Euklidesa - zamieszczonymi w linku: https://www.matemaks.pl/algorytm-euklidesa.html,
a następnie przeczytać informacje z podręcznika s.14 - 16 i wykonać w programie Scratch online skrypt liczący algorytm Euklidesa z odejmowaniem: https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted

ćwiczenie 8.
Gotowy skrypt zapisać na swoim komputerze i przesłać jako plik na maila swojego nauczyciela do 19 maja 2020.


06.05.

Temat: Korzystanie z wyszukanych informacji z uwzględnieniem poszanowania praw autorskich.

Proszę o zapoznanie się z informacjami umieszczonymi w linkach stron:

https://epodreczniki.pl/a/samodzielne-korzystanie-z-wyszukanych-informacji-z-uwzglednieniem-poszanowania-praw-autorskich/D1r10s0PB

https://epodreczniki.pl/a/wyszukiwanie-informacji-i-elementow-graficznych-udostepnianych-w-internecie-w-otwartych-zasobach-edukacyjnych/D18NV6cey

na temat pozyskiwania informacji/zdjęć z internetu, mając na uwadze poszanowanie czyjegoś dorobku autorskiego.

NIE TRZEBA NIC ODSYŁAĆ, TYLKO ZALEGŁE.


29.04.

Temat: Informatyczna Wieża Babel, czyli o różnych językach programowania

Proszę o zapoznanie się z informacjami z poniższego linku:

https://epodreczniki.pl/a/informatyczna-wieza-babel-czyli-o-roznych-jezykach-programowania/DUSnsGkYI

znajduje się tam notatka i audiobook, a na samym końcu zadanie domowe do wykonania

 

Praca domowa:

Polecenie 3.1

 Wypisz języki programowania służące do:

  1. tworzenia gier komputerowych,
  2. tworzenia aplikacji komputerowych,
  3. tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne,
  4. tworzenia stron internetowych,
  5. obliczeń matematycznych,
  6. programowania sztucznej inteligencji

 

pracę należy odesłać jako plik do 5 maja 2020 na adres mailowy swojego nauczyciela:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bardzo prosimy osoby, które do tej pory nie odesłały żadnych materiałów  o kontakt ze swoim nauczycielem. 


22.04.

Temat: Czy komputery myślą literami? Kod ASCII

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi materiałami

http://www.algorytm.edu.pl/wstp-do-c/ascii.html

https://support.office.com/pl-pl/article/wstawianie-symboli-i-znak%C3%B3w-ascii-lub-unicode-opartych-na-alfabecie-%C5%82aci%C5%84skim-d13f58d3-7bcb-44a7-a4d5-972ee12e50e0

i wykonanie w dowolnym edytorze tekstowym prostego „rysunku” z wykorzystaniem „Tablicy znaków” (mówiliśmy o niej przy okazji edycji tekstu), niżej podajemy podpowiedź

https://www.google.pl/search?q=ascii+rysunek&tbm=isch&ved=2ahUKEwjix9So8vjoAhVJtyoKHU4HA0cQ2-cCegQIABAA&oq=ascii+rysunek&gs_lcp=CgNpbWcQAzIGCAAQCBAeOgIIADoECAAQQzoECAAQHlDeEljVJGCkKGgAcAB4AIABjgGIAfAFkgEDNi4ymAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWc&sclient=img&ei=55KeXqK4H8nuqgHOjoy4BA&bih=625&biw=1366&hl=pl

to nie musi być coś wyszukanego, ale też nie najprostsza rzecz i pamiętajcie o zmniejszeniu interlinii.

Prace jako plik prosimy przesyłać do 28 kwietnia, niezależnie czy wrócimy już do szkoły.

Pamiętajcie o zaległych pracach!


8.04.2020 i 15.04.2020

Temat: Prezentacje multimedialne w 10 krokach-kontynuacja.

Prosimy o wykonanie w programie do tworzenia prezentacji krótkich życzeń wielkanocnych w co najmniej 5 językach (obowiązkowo w językach, których się uczysz). 

Trzeba:

Pliki należy  przesłać na maila nauczyciela do 21 kwietnia 2020

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Prosimy o podpisywanie wiadomości imieniem i nazwiskiem ucznia.


01.04.

Temat: Prezentacje multimedialne w 10 krokach.

Zapoznanie się z informacjami z podręcznika str.216-221

W ramach przypomnienia zasad polecamy https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-prezentacji/Dw8aYWfGD


23.03.

Obowiązuje obydwie grupy.

Programowanie – podstawy

Dowiem się,  czym jest programowanie. Napiszę pierwszy projekt w C++.

 

Wszelkie pytania prosimy przesyłać na adres swojego nauczyciela:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prosimy o podpisywanie wiadomości imieniem i nazwiskiem ucznia.

Odsłony: 15210

Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej: Polityka prywatności.

  Akceptuję cookies z tej strony.