Zakończenie Ogólnopolskiego Projektu i Innowacji pedagogiczno-metodycznej pod hasłem „Czytam z klasą - Lekturki spod chmurki”
Uczniowie klasy II przystąpili w roku szkolnym 2019/2020 do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego pt. „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”, którego głównym celem było rozwijanie aktywności czytelniczej, rozbudzanie ciekawości literackiej wśród uczniów, doskonalenie czytania ze zrozumieniem, współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi, poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
Uczniowie klasy II współpracując z klasami pierwszymi, zrealizowali zadania z I, II i III Modułu projektu.
W I Module, który nosił tytuł „Fikuśne lekturki spod chmurki”, dzieci wybrały lekturę Hansa Christiana Andersena „Brzydkie kaczątko”.
Wykonane zostały następujące zadania:
- Pani Brzuchacz- bibliotekarka - przeczytała dzieciom baśń,
- uczniowie wykonali LEKTURNIKI, uzupełnili strony dotyczące pierwszego modułu,
- w ciekawy sposób, korzystając z pięknej pogody, narysowali kolorową kredą na asfalcie
koło szkoły, plakaty zachęcające do przeczytania właśnie tej baśni,
- zaprojektowali i wykonali tematyczne zakładki do książek, które nawiązywały
do przeczytanej baśni.
II Moduł - „Zwierzęce lekturki spod chmurki”
Dzieci pracowały w oparciu o książkę Romana Pisarskiego „O psie, który jeździł
koleją”.
- uczniowie stworzyli wystawkę na korytarzu zachęcającą do czytania lektury i innych
książek, umieścili w nim plakat projektu oraz wykonali z plasteliny „Czytusie”,
- uzupełnili LEKTURNIK, rysowali wybrane sceny, opracowali postać bohatera lektury,
opisywali go i jego niesamowite przygody,
- wykonali w grupach legowiska dla zwierzaków, umieścili w nich swoje maskotki,
- odbył się konkurs pięknego czytania fragmentów wybranej lektury,
- spotkali się z panią weterynarz, która opowiedziała o swojej pracy,
- dzieci zorganizowały zbiórkę darów dla zwierząt ze schroniska.
III Moduł- „Polskie lekturki spod chmurki”
Przewodnią książką były „Wiersze dla dzieci” Juliana Tuwima
Uczniowie:
- dokończyli uzupełniać LEKTURNIKI, dokonali samooceny swojej pracy,
- w grupach wykonali plakaty o Julianie Tuwimie,
- nauczyli się recytować wybrany wiersz Tuwima,
- przystąpili do konkursu na „Najbardziej kreatywny strój baśniowy”.
Za wykonanie wszystkich zadań uczniowie otrzymali dyplom klasowy oraz dyplomy indywidualne. Należy nadmienić, iż dwa ostatnie zadania wykonane zostały w formie pracy zdalnej, z którą sobie wspaniale poradzili. Do rodziców została wysłana ankieta podsumowująca Innowację. Dzieci natomiast wypełniały kartę samooceny po każdym Module. Zamierzone cele zostały osiągnięte.
Zapraszamy do oglądania galerii (klik).