certyfikat

SkriBoty na zajęciach

Opublikowano: sobota, 20 styczeń 2024 Drukuj E-mail

 

Na zajęciach kształtujących kreatywność uczniowie klasy 5a i 6 samodzielnie montowali SkriBoty czyli tzw. roboty edukacyjne. Pracę z zestawami, które zostały zakupione do szkoły w ramach programu Laboratoria Przyszłości, rozpoczęli od zapoznania się z nimi i budowaniem konstrukcji od zera. Uczniowie tworząc na kilku zajęciach koła roboty-Skriboty rozwijali wyobraźnię przestrzenną, swoje zdolności manualne, a także uczyli się dobrej organizacji pracy i działania zespołowego. Włączenie elementów elektronicznych (sterownika, czujników) w zestaw pozwoliło im bliżej poznać podstawy elektroniki, działanie mikrokontrolerów oraz zrozumieć ich funkcje w robocie. Zastosowanie różnego rodzaju połączeń mechanicznych w praktyce dało możliwość młodym konstruktorom stworzyć robota, a następnie zaprogramować go na dostępnych urządzeniach mobilnych. Odpowiednie aplikacje do programowania blokowego pobrane na smartfony, dzięki technologii Bluetooth, ożywiły zestawy. Led-y zaświeciły się różnymi kolorami, robot zaczął jeździć, omijać przeszkody jak również chwytać i podnosić drobne przedmioty. Ta nauka połączona z zabawą pozwoliła "przemycić" mnóstwo wartościowych treści edukacyjnych. Dała młodym majsterkowiczom kilka korzyści, takich jak: rozwój kreatywności, umiejętności manualnych i podstaw programowania. Kreatywne zajęcia przewidują również inne działania wciągające uczniów, z wykorzystaniem sprzętów dostępnych w szkole.

GALERIA (klik)

Adres

Publiczna Szkoła Podstawowa w Woli Dębińskiej

Wola Dębińska 330
32-852 Dębno

Tel/Fax +48 14 6658218
E-mail: dyrektor@szkolawola.home.pl

Losowe zdjęcia

MP9152203
Click!

 

  

 Gmina Dębno DCK Dębno BiP Kuratorium Oświaty OKE

@@

 

Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej: Polityka prywatności.

  AkceptujÄ™ cookies z tej strony.