Wspomnienia z pobytu w Aarbergen

Nadrzędna kategoria: Artykuły Utworzono: piątek, 13 czerwiec 2014 Opublikowano: piątek, 13 czerwiec 2014 Drukuj E-mail

W ramach realizowanego przez Gimnazjum w Woli Dębińskiej projektu „Comenius” udaliśmy się z kolejną wizytą, tym razem do niemieckiej szkoły Aartalschule w Aarbergen znajdującej się w malowniczej miejscowości w okolicach Frankfurtu. W podróży towarzyszyły nam dwie panie: Barbara Legutko i Elżbieta Rega. Z Katowic wylecieliśmy samolotem do Frankfurtu. Lot, dla niektórych z nas pierwszy, był wielkim przeżyciem. Do celu dotarliśmy w godzinach popołudniowych. Przywitali nas uczniowie, u których mieliśmy zamieszkać i zabrali nas do swoich domów. Tego dnia wróciliśmy jeszcze do szkoły, gdyż odbył się tam piknik powitalny, na którym bawiliśmy się wyśmienicie. Następnego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie Aarbergen od wizyty w ratuszu i zapoznania się z miejscowym burmistrzem. Tam otrzymaliśmy pytania, na które mieliśmy znaleźć odpowiedzi, wędrując po tej miejscowości. Było to dla nas bardzo ciekawe doświadczenie. Kiedy ukończyliśmy nasze zadania, okazało się, że czeka nas jeszcze wycieczka do zabytkowego Limburga, gdzie podziwialiśmy między innymi ogromną bazylikę.

W trzecim dniu naszego pobytu w Niemczech większość czasu spędziliśmy, płynąc statkiem po Renie i podziwiając niesamowite widoki. Przez całą trasę mogliśmy oglądać między innymi wspaniałe kościoły oraz malowniczo położone zamki, by zakończyć rejs zwiedzaniem Marksburga. Wewnątrz tamtejszego zamczyska mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych eksponatów m.in. średniowieczną broń, zbroje, instrumenty muzyczne oraz inne elementy wyposażenia. Kolejny dzień pobytu w Niemczech, oprócz lekcji w szkole, przewidywał zwiedzanie Frankfurtu. Autokarem udaliśmy się w drogę, a pierwszym punktem wycieczki był stary parlament i piękna Starówka. Następnie udaliśmy się do muzeum filmu. Dowiedzieliśmy się tam m.in., jak powstają efekty specjalne oraz jakimi sposobami można przyciągnąć uwagę widza. Zobaczyliśmy również z bliska statuetkę Oskara. Pobyt we Frankfurcie zakończył się drobnymi zakupami. W ostatnim dniu pobytu wszyscy uczestnicy wycieczki spotkali się w pobliskiej pizzerii, by wspólnie spędzić ostatnie chwile. Każdy z nas w czasie tej wizyty szlifował języki obce, poznawał kulturę sąsiadów i świetnie się bawił w towarzystwie międzynarodowej ekipy. Pobyt w szkole partnerskiej był dla nas wspaniałym przeżyciem.

Estera Brzezińska, Oliwia Serwatka, Olga Kowal,
Kamila Gadzina, Piotr Borowiec.

Odsłony: 2065

Click!

Gmina Dębno DCK Dębno BiP Kuratorium Oświaty OKE

@@

Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej: Polityka prywatności.

Akceptuję cookies z tej strony.