HUMINE

Szkolny Konkurs Plastyczny na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną

Nadrzędna kategoria: Projekty Utworzono: piątek, 14 kwiecień 2023 Opublikowano: piątek, 14 kwiecień 2023

 

W ramach projektu edukacyjnego HUMINE - Modelowa szkoła i tym samym w ramach międzyprzedmiotowego projektu edukacyjnego dla klas I-III pt. "Na tropach Wiosny”, 24 marca w Szkole Podstawowej w Woli Dębińskiej odbył się Szkolny Konkurs Plastyczny na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną. W konkursie wzięło udział 6 uczniów z klas I-III, którzy wykonali przepiękne palmy symbolizujące męczeństwo i Triumf Chrystusa nad śmiercią. Poziom konkursu był bardzo wysoki i wyrównany. Wręczenie nagród odbyło się 5 kwietnia na przedświątecznej akademii, a wyniki konkursu są następujące:

I miejsce: Sylwia Zapart, klasa III
II miejsce: Bartłomiej Planeta, klasa III
III miejsce: Kornelia Jewuła, klasa II
Wszystkim uczniom serdecznie dziękujemy za ogromne zaangażowanie i życzymy kolejnych sukcesów w przyszłych edycjach konkursu.
 

Wizyta w „PAKT”

Nadrzędna kategoria: Projekty Utworzono: poniedziałek, 27 marzec 2023 Opublikowano: poniedziałek, 27 marzec 2023

 

Pracownię Aktywnego Korzystania z Technologii (PAKT) w Tarnowie stworzoną przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”– jedno z kilku w Polsce centrów edukacji cyfrowej odwiedzili uczniowie klas 7 i 8, biorąc aktywny udział w zorganizowanych dla nich darmowych warsztatach. PAKT - to miejsce nabywania „kompetencji przyszłości”, cyfrowych eksperymentów, oraz spotkań społeczności innowatorów cyfrowych w pracowniach: STEAM, robotyki, multimedialnej, druku 3D oraz w przestrzeni audio-wizualnej ze stanowiskami do montażu i postprodukcji, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz w studiu nagraniowym. W PAKT edukatorzy kładą nacisk na nauczanie metodą STEAM, czyli na interdyscyplinarnym uczeniu się opartym na pracy projektowej i na rozwiązywaniu problemów, wykorzystujących zagadnienia z wielu obszarów, takich jak: nauki przyrodnicze, inżynieria, technologie, a nawet sztuka. Jest to też miejsce do zajęć programowania i robotyki, które służą kreatywnemu działaniu w zespole.
S - jak Science - nauki przyrodnicze,
T - jak Technology - technologia,
E - jak Engineering - inżynieria,
A - jak Art – sztuka,
M - jak Maths – matematyka.
Młodzież obsługując nowoczesny sprzęt cyfrowy mogła uaktywnić się w pracowni komputerowej przy ciekawych ćwiczeniach i projektach, zaś w multimedialnej, spróbować montażu dźwięku i wideo, a w przestrzeni "mejkerskiej", zobaczyć obsługę plotera laserowego, by móc wyprodukować laserowe wycinanki zaprojektowane wcześniej na maszynach cyfrowych. Największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi z elementami rzeczywistości wirtualnej VR i rozszerzonej AR. Zakładając okulary VR uczniowie mogli wybrać się w wirtualną podróż, walczyć ze swoim strachem i stresem próbując sił w różnych rywalizacjach, zmaganiach lub relaksować się w wybranym miejscu. Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń, umożliwiły kontakt z nowoczesnymi technologiami, a jednocześnie zachęcały do wyboru ścieżki kariery w branży ICT.

GALERIA (klik)

Wyniki Szkolnego Konkursu Mitologicznego

Nadrzędna kategoria: Projekty Utworzono: niedziela, 12 marzec 2023 Opublikowano: niedziela, 12 marzec 2023

 

W ramach projektu HUMINE "Modelowa Szkoła" i tym samym w ramach międzyprzedmiotowego projektu "Z mitologią za pan brat" 1 marca b.r. odbył się w naszej szkole konkurs mitologiczny, w którym wzięło udział 22 uczniów z klas 4-8. Przygotowały go polonistki, pani Zuzanna Jarek i Alicja Sacha, a także pani bibliotekarka, Małgorzata Brzuchacz.

Mitologia to ważny aspekt edukacji polonistycznej, ponieważ mity są obecne w naszej kulturze, a nawet w życiu codziennym. Mówimy przecież przykładowo, że czegoś panicznie się boimy lub ktoś ma chimeryczny nastrój. Odniesienia mitologiczne są tak powszechne, że posługujemy się nimi automatycznie, czasem nie znając ich źródła i nie rozumiejąc w pełni. Dlatego cieszy nas fakt, że tylu uczniów naszej szkoły zechciało się zmierzyć z trudnymi mitami o początku świata czy historią wojny trojańskiej. Na pewno wiedza, którą zdobyli, zaprocentuje w przyszłości.

W dniu 8 marca pani dyrektor Agata Jankowska rozdała wszystkim uczestnikom dyplomy, a zwycięzcom nagrody książkowe.

W kategorii klas 4-6 wyniki przedstawiają się następująco:

1.miejsce ex aequo: Aleksandra Powroźnik i Zofia Serafin (klasa VIa)

2. miejsce: Julia Ledzińska (klasa VIb)

3. miejsce: Jakub Hajduk (klasa V)

Wyróżnienie: Anna Rogóż (klasa VIb) i Michał Marecik (klasa VIa)

W kategorii klas 7-8 wyniki są następujące:

1.miejsce: Zofia Kania (klasa VIII)

2.miejsce: Nikola Cudecka (klasa VIII)

3. miejsce: Maja Jakubas (klasa VII)

Wyróżnienie: Nadia Góra (klasa VII)

Michał Maziarz (klasa VIII)

Szymon Szostak (klasa VIII)

Dziękujemy wszystkim za pracę włożoną w przygotowanie się do konkursu i gratulujemy zwycięzcom!

GALERIA (klik)

Szkoła Podstawowa w Woli Dębińskiej dołączyła do grona Innowatorów Branżowej Przedsiębiorczości

Nadrzędna kategoria: Projekty Utworzono: niedziela, 12 luty 2023 Opublikowano: niedziela, 12 luty 2023

Od grudnia nasi uczniowie mogą korzystać z innowacyjnego narzędzia do nauki przedsiębiorczości – Branżowych Symulacji Biznesowych. Dzięki platformie edukacyjnej zyskają możliwość podejmowania realistycznych decyzji biznesowych podczas zarządzania wirtualną firmą, a lekcje przedsiębiorczości staną się jeszcze bardziej praktyczne.

Pozyskiwanie klientów i partnerów biznesowych, ustalanie cen, zakup urządzeń i materiałów, a nawet zatrudnianie pracowników to zadania, z którymi zmierzą się już niebawem nasi uczniowie. Współzawodnicząc na wirtualnym rynku ze swoimi kolegami będą mogli przekonać się jak konkurencja wpływa na prowadzenie własnej firmy.

 Wirtualny biznes – realne kompetencje

W wirtualnej rzeczywistości młodzież wcieli się w rolę przedsiębiorców prowadzących firmę produkcyjną lub usługową. Atrakcyjna forma wizualna, dostępność platformy online oraz wykorzystanie mechanizmów grywalizacji mają za zadanie zaangażować młodzież w rozgrywkę toczącą się w doskonale odwzorowanych warunkach rynkowych.

„Jesteśmy przekonani, że udział w wirtualnej rywalizacji poprzez Branżowe  Symulacje Biznesowe będzie dla naszej młodzieży pierwszym krokiem w kierunku własnej działalności gospodarczej. Stale podnosimy jakość kształcenia w naszej szkole i szukamy innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, dzięki którym lekcje będą bardziej angażujące i praktyczne komentuje wprowadzenie symulacji na lekcje” komentuje Agata Jankowska Dyrektor Szkoły.

Nauczyciel jako mentor biznesu

Nowe umiejętności zdobyli również nauczyciele, którzy podczas praktycznych warsztatów z ekspertami REVAS  zdobyli nie tylko wiedzę techniczną z zakresu obsługi narzędzia lecz również wiedzę dotyczącą prawidłowej oceny działań i postępów uczniów. Składa się na nią nie tylko wynik finansowy wirtualnego przedsiębiorstwa, ale także zadowolenie jego klientów i pracowników, rozwój a nawet poziom zadłużenia. W naszej szkole, po przejściu dwuetapowego szkolenia oraz zdaniu egzaminu Certyfikat Trenera Branżowych Symulacji Biznesowych REVAS otrzymali nauczyciele uczestniczący w szkoleniu: Bogusława Faron, Katarzyna Sztando, Renata Bzdak, Anna Gurgul, Jolanta Ogar.

Dzięki wdrożeniu Branżowych Symulacji Biznesowych, nasza szkoła dołączyła do elitarnego grona Innowatorów Branżowej Przedsiębiorczości, do którego należą szkoły, uczelnie, instytucje oraz firmy z całej Polski.

Więcej informacji o Branżowych Symulacjach Biznesowych można uzyskać na stronie www.revas.pl

   
     
 

 

Adres

Publiczna Szkoła Podstawowa w Woli Dębińskiej

Wola Dębińska 330
32-852 Dębno

Tel/Fax +48 14 6658218
E-mail: dyrektor@szkolawola.home.pl

Losowe zdjęcia

M20150609 115559
Click!

 

  

 Gmina Dębno DCK Dębno BiP Kuratorium Oświaty OKE

@@

 

Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej: Polityka prywatności.

  Akceptuję cookies z tej strony.